თემა: პირველი ქართული სახელმწიფო, მეფე ფარნავაზი
მიზანი: გაიგებენ როგორ შეიქმნა პირველი ქართული ერთიანი სახელმწიფო და რა როლი შეასრულა ამ საქმეში მეფე ფარნავაზმა და ეგრისის მმართველმა ქუჯიმ.
მისაღწევი შედეგი და ინდიკატორები:
საზ. მეც.V-VI.7. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიის გამორჩეული პიროვნებები, რომლებიც ქვეყნის მმართველობაში მონაწილეობდნენ.
აქტივობა: 1 აზრობრივ რუკაზე მუშაობა (6 წთ.)
ამ აქტივობის დროს გამოვიყენებ კითხვა- პასუხის მეთოდს.
კითხვა-ხომ არ გაიხსენებდით თქვენთვის ცნობილ მეფეებს?
სავარაუდო პასუხი : დ.აღმაშენებელი, თამარი, ვახტანგ გორგასალი ,ერეკლე მეფე...
კითხვა- თქვენი აზრით რა როლს თამაშობს მეფე ქვეყანაში?
სავარაუდო პასუხები: ზრუნავენ ქვეყნის განვითარებისთვის, აწარმოებენ ომებს, აშენებენ ეკლესია- მონასტრებს,...
აქტივობა: 2 სახელმძვანელოს ტექსტზე მუშაობა (10 წთ)
მოსწავლეებს დაურიგდებათ ბარათები კითხვებით, რომელიც დაეხმარება მათ T დიაგრამის საშუალებით გაარკვიონ, თუ რა საშინაო და საგარეო ფაქტორები არსებობდა ქვეყანაში ფარნავაზის გამეფებამდე.
აქტივობა: 3 წყარო ა) -ზე მუშაობა ( 4 წთ)
შესრულებულ სამუშაოზე მსჯელობა კითხვა- პასუხის მეთოდით. (6 წთ)
აქ მოსწავლეები გამოყოფენ ქუჯის დამსახურებას სახელმწიფოს გამთლიანების საქმეში.
აქტივობა: 4 რუკაზე მუშაობა (5 წთ.)
მოსწავლეებს პროექტორის საშუალებით ეკრანზე ვაჩვენებ ფარნავაზის დროინდელ და თანამედროვე საქართველოს რუკას შესადარებლად და იმსჯელებენ მის გარშემო.
აქტივობა: 5 შეჯამება (10წთ)
ამ აქტივობისათვის გამოვიყენებ აზრობრივ რუკას და კითხვა-პასუხის მეთოდს.
მოსწავლეები აზრობრივი რუკის საშუალებით ჩამოთვლიან იმ ცვლილებებს, რაც ფარნავაზ მეფის დროს განხორციელდა ქვეყანაში და დააკვირდებიან გაამართლა თუ არა მათმა მოლოდინებებმა ფარნავაზ მეფესთან მიმართებაში
აქტივობა: 6 ვიდეო- მასალის მონაკვეთის ჩვენება (1 წთ) (7.00-8.00 )
საშინაო დავალება : (3 წთ)
დაწერონ მოკლე თხზულება ,, რა როლი ითამაშა ქართული ენის სახელმწიფო სტატუსმა ქვეყნის გამთლიანების საქმეში "
შეფასება: განმსაზღვრელი/საკლასო მუშაობის შეფასების სქემის მიხედვით
რესურსები: სახელმძღვანელო - ჩვენი საქართველო, პროექტორი, რუკა, ბარათები.
მიზანი: გაიგებენ როგორ შეიქმნა პირველი ქართული ერთიანი სახელმწიფო და რა როლი შეასრულა ამ საქმეში მეფე ფარნავაზმა და ეგრისის მმართველმა ქუჯიმ.
მისაღწევი შედეგი და ინდიკატორები:
საზ. მეც.V-VI.7. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიის გამორჩეული პიროვნებები, რომლებიც ქვეყნის მმართველობაში მონაწილეობდნენ.
- ჩამოთვლის სხვადასხვა დროს მოღვაწე ისტორიულ პირებს. განსაზღვრავს მათ როლს მმართველობით სტრუქტურებში;
- ჩამოთვლის და ახასიათებს მმართველობაში მონაწილე ისტორიულ პირთა მიერ გატარებულ სახელმწიფო ღონისძიებებს. გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებას მათ შედეგებზე;
აქტივობა: 1 აზრობრივ რუკაზე მუშაობა (6 წთ.)
ამ აქტივობის დროს გამოვიყენებ კითხვა- პასუხის მეთოდს.
კითხვა-ხომ არ გაიხსენებდით თქვენთვის ცნობილ მეფეებს?
სავარაუდო პასუხი : დ.აღმაშენებელი, თამარი, ვახტანგ გორგასალი ,ერეკლე მეფე...
კითხვა- თქვენი აზრით რა როლს თამაშობს მეფე ქვეყანაში?
სავარაუდო პასუხები: ზრუნავენ ქვეყნის განვითარებისთვის, აწარმოებენ ომებს, აშენებენ ეკლესია- მონასტრებს,...
აქტივობა: 2 სახელმძვანელოს ტექსტზე მუშაობა (10 წთ)
მოსწავლეებს დაურიგდებათ ბარათები კითხვებით, რომელიც დაეხმარება მათ T დიაგრამის საშუალებით გაარკვიონ, თუ რა საშინაო და საგარეო ფაქტორები არსებობდა ქვეყანაში ფარნავაზის გამეფებამდე.
აქტივობა: 3 წყარო ა) -ზე მუშაობა ( 4 წთ)
შესრულებულ სამუშაოზე მსჯელობა კითხვა- პასუხის მეთოდით. (6 წთ)
აქ მოსწავლეები გამოყოფენ ქუჯის დამსახურებას სახელმწიფოს გამთლიანების საქმეში.
აქტივობა: 4 რუკაზე მუშაობა (5 წთ.)
მოსწავლეებს პროექტორის საშუალებით ეკრანზე ვაჩვენებ ფარნავაზის დროინდელ და თანამედროვე საქართველოს რუკას შესადარებლად და იმსჯელებენ მის გარშემო.
აქტივობა: 5 შეჯამება (10წთ)
ამ აქტივობისათვის გამოვიყენებ აზრობრივ რუკას და კითხვა-პასუხის მეთოდს.
მოსწავლეები აზრობრივი რუკის საშუალებით ჩამოთვლიან იმ ცვლილებებს, რაც ფარნავაზ მეფის დროს განხორციელდა ქვეყანაში და დააკვირდებიან გაამართლა თუ არა მათმა მოლოდინებებმა ფარნავაზ მეფესთან მიმართებაში
აქტივობა: 6 ვიდეო- მასალის მონაკვეთის ჩვენება (1 წთ) (7.00-8.00 )
საშინაო დავალება : (3 წთ)
დაწერონ მოკლე თხზულება ,, რა როლი ითამაშა ქართული ენის სახელმწიფო სტატუსმა ქვეყნის გამთლიანების საქმეში "
შეფასება: განმსაზღვრელი/საკლასო მუშაობის შეფასების სქემის მიხედვით
რესურსები: სახელმძღვანელო - ჩვენი საქართველო, პროექტორი, რუკა, ბარათები.
Комментариев нет:
Отправить комментарий